Fredag

Springturen med Selma gick jättebra. Hon hängde snällt på mig i hela sju kilometer. Hon hade säkert orkat sju till, men nu ligger hon och andas tungt bredvid mig i soffan. När vi kom hem så hoppade jag in i duschen, men lämnade dörren öppen. Strax därefter kommer Selma in i badrummet och gnyr som att hon vill hoppa i badkaret. Sagt och gjort, helt plöstligt står hon tillsammans med mig i badkaret. Jag vet ju att hon gillar vatten, men inte så mcyket. Och hon stod alldelses still medans jag sköljde henne på magen. Tur att hon hoppade i med mig, för det rann av henne väldigt mycket sand och skit, trots att jag tyckte jag torkade henne noga när vi kom in. 
 
Det första jag kommer göra när Selma åker häifrån är att dra fram damsugaren. Så smutsigt som det är här nu har det nog aldrig varit. Men det gör ingenting, för vad gör man inte för sin bästa vän. 
 
 
Nu ska jag packa färdigt, sedan åker vi när Jens slutar. Vi får väl se om vi åker hem imorgon eller på söndag. Tyvärr verkar det ju inte ska bli så bra väder i helgen. Hade varit roligare att hitta på saker ute med 5 grader plus och sol. Men vi kommer nog vara ute en hel del ändå. Så får vi hoppas på mer sol i mars istället. 
 
Trevlig fredag, så hörs vi på söndag eller måndag!
 
 
Allmänt | |
Upp