Måndag

Hej! 

Helgen har passerat och en ny vecka är här. Egentligen skulle Karin ha varit på förskolan idag istället för torsdag, men hon vaknade upp med ögoninflammation igår, så vi myser hemma idag. 

Både Ingrid och Karin var så trötta igår kväll att båda gick och la sig vid halv sju. Jag kan inte minnas senast det hände. Det betydde att vi fick flera timmar för annat igår kväll. Jag passade på att kratta och klippa ner några perenner. Jag hann inte med allt, men det hinns nog med i veckan. Jag älskar ju vårstädning! Det blir så fint efteråt 🙌🏼 

Tyvärr verkar det ska vara lite kallare i veckan än förra. Men det är ok, för all snö är borta från vår gård nu ☀️ Eftersom jag inte kan vänta så har jag skottat upp halva gården 😆 
Men kolla på det här, allt försvann under fredagen efter att jag gick lös med spaden 💪🏼

(null)

(null)

(null)

Och det är den här sidan jag har krattat nu. Bara resten kvar, sen återstår det bästa; eldning 🔥 Jag låtsas att jag inte vet så mycket om det nya EU-direktivet ännu 🙄

(null)

(null)

I fredags grillade vi med Malin och Micke. Karin hade så kul med Ellie och Ebbe och dom var ute och lekte själva hela kvällen. Det är typ första gången som vi kan släppa iväg Karin själv på det där viset. Stora tjejen ❤️ 

I lördags åkte vi hem till Linnea med Emil och Lisa och grillade lunch, men vädret visade sig inte från sin bästa sida, så det slutade med att träffades igen några timmar senare på vår altan. Där mot väggen i solen kändes det så härligt att ha allt det fina framför oss. Nu vill jag bara fortsätta ute i trädgården.  

Jag har så mycket jag vill göra ute i sommar, men tyvärr blir det nog svårt att hinna med allt. Vi får se om vi kommer påbörja mitt "projekt framsida" i år. Stocken och stubben ska i all fall bort.  

Hörs!
Allmänt | |
Upp