Söndag

God kväll! 

Jens drog iväg på kvällsjobb innan läggning idag, så jag fick jag gott lägga båda två. Och det går ju faktiskt bra. Det sämsta är när dom blir trötta samtidigt, och så blev det såklart idag. Jag fick rucka lite på Ingrids läggningsrutiner, och hon är ju faktiskt väldigt lätt att lägga, så det gick över förväntan idag. Annat är det med Karin. Henne måste man sitta bredvid tills hon somnar, och det kan ta tid… 

Jag ropade hej för tidigt, angående att jag var det enda som blev förkyld. Även Ingrid åkte dit häromdagen. Snorig, hostig och igår fick hon feber. Det är så jobbigt när det stör hennes sömn och att hon vaknar av hostan hela tiden. Men det är bättre redan idag, så det är skönt 🙏🏻 

Helgen passerade snabbt som vanligt, trots att vi inte gjort något särskilt och trots att vädret har varit jättetrist. Vi fick ju vår beskärda del av sol i onsdags och torsdags, så mig gjorde det faktiskt inget att vädret var grått i helgen. 

Igår lämnade vi Karin hos hennes farmor medan vi åkte till Birsta och gjorde några ärenden. Jens köpte nya längdskidor bland annat. Hoppas vi kommer kunna åka tillsammans nån dag innan säsongen är över. 

Idag har vi mest bara varit hemma och pysslat på. Vi har bland annat monterat joggingvagnen. Jag kommer nog vänta lite med att inviga den. Ingrid känns för liten och ostabil för det ojämna underlaget ute just nu. Vi väntar nog några veckor till, eller så får Karin inviga den på egen hand utan lillasyster. 

I torsdags efter att Jens kommit hem från jobbet åkte vi upp till "Bjärmegläntan" ovanför vår granne Mats och grillade hamburgare till middag. Vi fick en riktig försmak av våren. Så härligt. Det tyckte nog Karin också, som kunde leka i skogen utan vantar. Plocka kottar, elda pinnar och gömma sig bakom träd. Det gillade hon ❤️ 

Nu ska jag sova. Vi får se hur länge, innan Ingrid vaknar första gången. God natt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Allmänt | |
Upp