Söndag

God kväll! 

Helgen har passerat och lika bra var väl det. Sjukstuga och stormbyar är väl liksom inget att se fram emot. Som om att småbarnslivet inte var jobbigt nog. Sjukdomar och förkylningar gör ju att man får sova sämre än vad man redan gör. Som tur är har Karin klarat sig lindrigt denna gång och har sluppit hostan (ta i trä). Det är ju alltid den som är värst. Istället har Ingrid hosta, täppt näsa och feber. Hon och jag hade ingen rolig natt i natt, vilket har gjort att hon har sovit nästan hela dagen idag. 
I natt är det min tur att sova ensam, så jag hoppas att det går bättre för Jens. 

Idag har vi inte varit ute någonting alls 💨 Igår blev ju däremot en riktigt härlig dag med solsken och vårkänslor. Vi åkte lite snowracer och grillade korv ute. 

Tjejerna har haft långtids-EKG på sig ett dygn mellan fredag och lördag, så vi höll oss hemmaplan mest av den anledningen. Det har nämligen visat sig att både är bärare av något som heter långt QT-syndrom. Det är en medfödd hjärtsjukdom, men den behöver inte ge några symtom. Vi är mitt i en utredning just nu kring detta och efter resultatet av långtids-EKGn ska vi på möte på sjukhuset för att få mer information om just deras fall. Men dom båda kommer behöva medicineras för detta. Men vi får väl se vad dom säger när vi blir kallade till mötet… 

Jag är i alla fall väldigt stolt över både Ingrid och Karin som har tagit sig igenom båda sjukhusbesöken med glatt humör och mycket tålamod ❤️❤️❤️

(null)

(null)


(null)

(null)




Allmänt | |
Upp