Söndag

Vilken panghelg det har varit! Bästa på länge 🤌🏼 Och vilket väder!

Igår tog vi en tur till Klippstugan och åt våfflor. Idag hängde vi nere på Gårdstjärn. 

Karin blev upphämtad av hennes farmor i fredags och stannade till igår eftermiddag. Jag är så glad över att hon trivs bra där. Hon blev så peppad när jag frågade henne om hon ville sova där. Och vi behövde nog lite lugn och ro här hemma.  Jag hann städa innan Jens kom hem från jobbet och sen blev det bastu och middag. Jag minns inte sist vi bastade. Det blev inget långvarigt bastande, för Ingrid vaknade efter en stund.

Man har nästan glömt bort hur det är att äta frukost i tystnad. Eller utan att någon sitter brevid och säger "inte prata" när jag och Jens försöker utbyta några få meningar 😆 

Igår kom Linnea på över med skotern och det blev favoriten tagliata till middag. Och vodka sour som välkomstdrink. Vi gjorde den sist hon var här och vi alla tyckte att det var en hit, så det fick bli en repris igår 🍸 

När vi kom hem från Gårdstjärn förut så packade jag in skidorna och åkte till elljusspåret. Alltså det var SÅÅÅ kul att åka idag. Perfekt före, tror jag, för jag kan ju uppenbarligen inget om sånt 😆 Men det var skönt att vara ensam i spåret, för jag är ju fortfarande sämst. Men jag är så ledsen över att det ska bli plusgrader i veckan igen. Eller det är ju redan plusgrader. Jag ser och hör hur det rasar snö från taken 😖 och blåser. Deppigt. 

Nu ska jag kolla klart på Vem bor här?, sen är det god natt. Hörs! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Allmänt | |
Upp