Torsdag

God morgon! 

Det var ett tag sedan sist. Det är svårt att hitta lugna stunder för uppdatering nu för tiden. Det tar hundra år att natta Karin i hennes nya rum och klockan är ofta närmare halv nio innan hon somnar. Då vill man helst plocka undan, duscha och sen gå och lägga sig. Så det finns inte mycket utrymme för egentid eftersom  jag helst går och lägger mig innan kl. 22. 

Sedan i fredags har vi slutat att ge Ingrid mat på nätterna. Det har gått sådär skulle vilja säga. Det går oftast bra fram till 2-3, sedan är det svårt att få henne att somna om. Men igår och idag har hon accepterat nappen, så det känns som att vi går i rätt riktning. Annars hatar hon att sova precis som Karin gjorde. Även fast det inte skriks på samma nivå så är det höga protester så fort det är dags. Alltså typ 4-5 gånger om dagen 😓 Ändå känner jag mig mer lugn inför det, eftersom jag vet att det kommer gå över. Det känns bara så surt att ha det såhär, för man är konstant trött och lätt irriterad. Försök liksom att lägga en skrikig Ingrid när Karin står bredvid och gnäller. Det hade underlättat med en bebis som gillade att sova och sov längre än 30 min 🫠 Men man kan inte få allt här i livet, så jag är tacksam över att hon oftast är väldigt nöjd i vaket tillstånd. 

Vi har ju redan vunnit kampen om flaskan, och snart kanske vi vinner kampen om nappen också. Skam den som ger sig 💪🏼

Ingrid blev 4 månader dagen innan nyår och i tisdags besökte vi bvc. Hon klev in på stadiga 8,2 kilo ✌🏼🙈😍 

Annars då? Nyårsafton blev en lugn tillställning här hemma, bara vi fyra. Vi började dagen med skotertur till Tösta där vi grillade och åkte pulka. Tills det i vanlig ordning blev gnäll pga av kalla fötter. Karin verkar ha fått mina fötter och fryser oavsett skor och antal lager sockar. Men snart har vi en lösning för det. Jens håller på att installera värme i pulkan. Så snart kommer vi kunna sitta där i underställ och utan skor om vi skulle vilja. Perfekt att kunna värma sig en stund utan att behöva åka hem. 

Idag är vi bara hemma, jag och tjejerna. Det är lite svårt att hitta på något ute när det snöar och är iskallt varje dag, och värre ska det bli i helgen. Men vet ni vad, jag har hellre -20 grader än plusgrader som det verkar ska bli till veckan. Då har ju allt det här snöandet varit helt meningslöst. Som ni vet lever jag för snötäckta granar, så är det för mycket begärt med -5 grader och sol? ☀️🌲 ❄️ 🥲

Jag sitter alltså här i soffan ensam just nu. Med en värmande brasa och tystnad som enda sällskap. Och båda sover! Inte ens katterna är störiga. Karin brukar vakna tidigt även fast hon somnar sent, men tydligen inte idag. Ingrid åt vid halv sex, så hon lär väl vakna snart. Bättre start på dagen än såhär är svårt att få nu för tiden. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Allmänt | |
Upp