Cykeltur

Cykelturen som jag nämnde i tidigare inlägg var inte tänkt att bli så lång. Men jag fick feeling och cyklade till Högsjö. Där var nämligen Jens och hjälpte Emil och Lisa med att bygga trapp till altanen. 8,3 km och 28 minuter tog det. Kändes som att det gick snabbare hem, men jag vet inte, det var även motvind på vägen hem. 16,6 km på cykel är väl rätt bra för att inte ha cyklat på flera år. Alltså jo, vi har cyklat kortare sträckor här hemma på grusvägarna, men inte så mycket mer än så. Jag fick ju tillbaka min gamla cykel med 18 växlar i fjol. Eller är det till och med 21 växlar kanske?!  Det är ju hur som helst rätt bra jämfört med 0 växlar som jag har på min andra fina gamla cykel som jag har fått efter farfar. 

Jag insåg i alla fall att cykling är en väldigt bra träningsform. Speciellt för mig som jag blir les på att se samma och samma hela tiden. Nu kommer jag ju mycket längre och får se nya platser fast på samma tid som en promenad. Bra va? 

(null)

(null)

(null)

Men alltså vilken dag det har varit. Det blev ju värsta sommarvärmen på altanen ett tag, och det bästa är värmen och solen verkar ska stanna några dagar! ☀️

Hörs! 

Allmänt | |
Upp