Fredag

God morgon! 

Det är fredag igen. Solen verkar ska skina idag, men det går ju knappt att vara ute i dessa minusgrader. 

Igår var jag på vårdcentralen och konstaterade att jag förmodligen varken  har spottkörtelcancer eller hudcancer. Istället lider jag av resting bitchface. Men den diagnosen har jag ju ställt själv för länge sedan. Skämt åsido. Jag har faktiskt fått en liten knöl på min högra underkäke och när jag var på vårdcentralen i ett annat syfte för några veckor sedan nämnde jag detta, och fick då en ny tid hos en läkare. Hon lugnade dock mig med att knölen var liten och rörlig, vilket oftast betyder att den är ofarlig. Jag skulle återkomma om den skulle bli större. 
Däremot spänner jag tydligen mina käkar väldigt mycket, vilket skulle kunna förklara min arga uppsyn och varför folk tror att jag är sur 🙂🙂🙂

Nåväl, förutom en envis nästäppa just nu är jag väl frisk som en nötkärna då. Härligt. Annat är det med Ingrid. Jens har sovit med henne i natt och tydligen har hon hostat sig igenom hela natten. Jag trodde det var över för denna gång, men icke. 

Alltså det är så fruktansvärt sköööööönt att slippa sova med henne. Varför vaknar hon hela tiden? Och VARFÖR bajsar hon bara på natten? Karin bajsade aldrig på natten efter 2 månder. Och det är också det som är vanligast har jag läst. Efter ungefär 2 månader brukar bebisar hitta sin rutin för att bajsa, och det har Ingrid och tydligen gjort, det är bara det att hon har valt att göra det kl. 03 på natten. 
Det är ju liksom inte som att hon bara bajsar och somnar om heller, nä hon ligger och vrider och vänder på sig minst en halvtimme först. Ofta så vaknar hon någon gång i timmen före detta också, och skriker rakt ut. Tills hon fiser och somnar om. När man sedan måste byta blöja på henne så blir ju både hon och jag pigga. Och det tar då en stund innan vi båda somnar om. Det skulle räcka med alla andra av hennes uppvak under natten om man säger så…

Sen vaknar hon och gallskriker vid 05-06 och blir inte tyst förrän hon får mat. Som vi har kämpat med att inte ge henne mat innan 06. Helt i onödan det tydligen. 

Just nu känns det väldigt långt bort innan hon kommer kunna sova på eget rum. Mest för att det då finns risk att hon ligger med en bajsblöja halva natten. Men också för att hon kommer väcka Karin varje morgon vid 05. 
Vi flyttade ju in Karin på eget rum vid fem månader för att både hon och vi skulle sova bättre, och det funkade ju till viss del. Vi var ju forfarande tvungna att gå in till henne några gånger per natt den första tiden. Jag tror att hon var runt 7 månader när hon sov sin första natt utan att vi behövde gå in till henne.  Vi får väl se hur det går för Ingrid på den fronten. 

Det är tur att hon är snäll och glad på dagarna i alla fall ❤️ 

(null)



Allmänt | |
Upp