Tisdag

Hej! 

Vilken helg vi fick ☀️☀️☀️ Vi var ute både lördag och söndag. I lördags blev det en längre skotertur och på söndagen hängde vi nere på Gårdstjärn hela dagen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag hann även med en skidtur på lördag morgon. Det var helt magiskt fint. Synd att det ska bli massa plusgrader igen nu. 

(null)

(null)

(null)

Efter den här helgen så känner jag mig ändå ganska nöjd med vintern. Jag är redo för vår nu. Mest för att slippa klä på barnen så mycket varje gång man ska utanför dörren. Det vore dock trevligt med fina skidspår i några veckor till. 

Men snart är det dags att lägga skidorna på hyllan och plocka fram springskorna istället. Jag gjorde dock premiär med dubbskorna igår. Jag fick ihop 5 km även fast det är typ ett år sedan jag sprang senast. Det gjorde att jag blev peppad på att springa mer. Jag trodde det skulle vara betydligt mycket jobbigare. Idag har jag träningsvärk och det brukar jag aldrig ha efter en löptur. 

Igår besökte vi också biblioteket i Indal. Karin tyckte att det var kul. Sist var vi där var hon för liten för att välja böcker själv, men nu är hon ju stora tjejen 🥰 

(null)

(null)

På torsdag åker Jens iväg till fjällen med grabbarna och jag och tjejerna blir hemma. Det är bara att stålsätta sig inför många nätter på rad med Ingrid. Och hoppas på att ingen blir sjuk inför helgen. Ingrid sover ju helt okej ändå. Hon vaknar till och från, men somnar oftast om ganska snabbt. Förutom att hon tycker att det är morgon mellan 4-5 🫠🫠🫠🫠🫠 Men hon skriker inte så ofta längre. Hon ligger oftast bara vaken och sprattlar och låter, så länge man håller en hand på henne. Har man tur så somnar hon om en liten stund, men jag har ju svårt att göra det den tiden. 

Tröttheten har ju nått en ny nivå. Speciellt på eftermiddagarna. I dag satt och och läste för Karin och kom på mig själv flera gånger att jag slumrade til. Istället för att läsa det som stod i boken, hörde jag mig själv läsa upp saker som uppstod i mitt huvud i när jag somnade 😴 Karin: "inte sova mamma, praaaaaata"…

Så det är nog dags att görs kväll snart. God natt! 

Allmänt | |
Upp