Torsdag

God morgon! Fast jag gjorde ju morgon för ungefär två timmar sen 🙃 

Vad vill den här vintern? En vecka med minusgrader och snö, en vecka med extrema minusgrader och sen en vecka med plusgrader på det. Så har det varit hela vintern. Nästa vecka kommer det alltså bli ishalka igen. Kul. Kan vi inte vänta med halkan tills att vintern slår över till vår?!  Helgen ser i alla fall trevlig ut, alltid nåt ☀️ 

Den här veckan är förskolan i "omsorgsläge" pga brist på personal. Med 15-timmars är det inte så mycket att göra än att låta Karin vara hemma. Dagarna blir ju ganska långa. Jag kan inte låta bli att längta till vår och sommar. Det är så mycket lättare att hitta på saker då. Plus att Ingrid kommer vara äldre och lite lättare att ta med. Med tanke på hur nöjd hon är så kan hon säkert hänga med ut och glatt sitta på en filt och titta på oss. Men vi får väl se, det är ju ett tag dit 😬 

Hon har den senaste veckan bajsat dagtid istället för nattetid. Tjoho! Vi får hoppas att det håller i sig. Hon har istället bytt ut nattbajsningarna till att vakna mellan 04-04.30. Då tycker hon att det är morgon 😴 Hon somnar inte om förrän hon får mat och jag vill inte ge henne mat då, för då är allt vi kämpat för förgäves. Jag brukar försöka hålla ut till 06 med att ge henne mat, och då brukar hon somna om en stund. Men inte idag. Undra om jag redan behöver dra ner på hennes sovstunder dagtid. En sak är säker och det är att vi inte har några storsovare till barn. 

I tisdags fyllde jag år. 35 år. Hur är det ens möjligt? Känner mig forfarande som 27. Jag kommer nog att stanna på den åldern mentalt i resten av mitt liv. 
Idag ska jag och Ingrid äta lunch på stan med några kollegor. Vi får se hur det går. Karin ska vara med pappa en stund. 

Igår var det Alla hjärtans dag. Vi firade med våfflor och små presenter till varandra ❤️ Karin fick bland annat en badbomb och blev överlycklig. Det krävs inte så mycket i den åldern. 

Hörs! 

(null)

(null)

(null)


Allmänt | |
Upp