Onsdag

Nej hörrni, nu får det bli några minusgrader igen innan all snö är borta 😑 Vi har knappt hunnit åka skoter den här vintern. 

Nu har jag dammsugit och svabbat golven medan Ingrid sov förmiddagsluren. Hon har börjat ta lite längre sovstunder på förmiddagarna nu, mest troligt för att hon sover så dåligt på nätterna. Precis som Karin vid den här åldern så vaknar hon miljoner gånger varje natt. Men nu upplever jag att hon har accepterat att det inte blir nån mat på natten, och burkar somna om om hon får nappen och en lugnande hand. Tyvärr vaknar hon igen snart därefter. Men jag känner ändå hopp om att det går åt rätt håll. Vid 5 månader flyttade vi in Karin i eget rum och efter det blev hennes sömn bättre och bättre. Om det berodde på eget rum eller att hon bara blev äldre är ju svårt att säga. Men vi kommer nog vänta lite med att flytta upp Ingrid tills hon vaknar mer sällan. Just nu har vi spjälsängen i sovrummet på nedervåningen för att inte riskera att väcka Karin. 


Karins humör är desto bättre och det är så skönt. Istället för 10 utbrott om dagen så är vi nu nere på kanske 2 🙈🎉 Jag vet inte om hennes förkylning påverkade hennes humör där runt jul. Hon är oftast glad, mysig och hjälpsam.  Som hon själv brukar säga, "nu är jag glad" ❤️ Istället tar läggningarna låååång tid. Hon hoppar ur sängen och kommer smygandes ner i snitt tre gånger per kväll. Från en nattning på 20 min i spjälsängen till en nattning på 1-1,5 timmar i nya sängen/rummet 🙃

Nu ser jag fram emot helgen. God mat, premiär av Bäst i test och förhoppningsvis nån skotertur ❄️ Det är inte mycket som krävs för att jag ska bli nöjd med helgen nu för tiden 😅 

(null)

(null)

(null)






Allmänt | |
Upp