Måndag

Hej! 

Dessa långtråkiga måndagar alltså. Vädret är ju inte så kul, men även om jag skulle vilja gå ut så vet jag inte hur jag ska lyckats med att få båda barnen nöjda. Det är halt överallt, så Karin behöver assistans med det mesta. Även om Ingrid ofta är nöjd med att sitta och titta på, så vill hon inte sitta stilla i overallen hur länge som helst. Av den anledningen går jag oftast ut med Karin när Ingrid sover, alternativt så tar vi alla tre en promenad med vagnen när hon ska sova. 

Och idag sov Ingrid sin första tupplur vid åtta, och då hade vi knappt hunnit klart med frukosten. Vid hennes andra nap så sov även Karin, och hennes tredje sovstund blev vid 16. Alltså har det inte alls varit nåt bra läge att gå ut idag. Dessutom är jag sjuk, och då blir det ännu segare att underhålla två barn som ni förstår 🙃 Jag längtar så mycket till våren och sommaren nu. Inte tonvis med kläder, Karin kommer klara sig mycket bättre själv och Ingrid är äldre och lättare att ta med ut. 

Det är dock en väldigt mysig tid med Ingrid just nu. Hon har precis börjat sitta och kan sitta ganska länge i myspölen och pula på. Hon skrattar och myser. Hon är väldigt road av  sin syster ❤️ Till sommaren kommer hon ju vara mer rörlig och behöva desto mer uppsyn. Men jag har en känsla av att Ingrid är ganska lik sin syster på så vis att hon gärna håller sig i närheten av någon av oss. Inga små smitare alltså. 

I natt sov Ingrid sin första natt i eget rum. Natten blev som väntat precis som vanligt. Hon vaknade till några gånger, men efter 04 hade hon svårt att komma till ro. Strax före 06 gav jag upp och tog med henne ner. Ikväll har jag proppat i henne gröt och skjutit på läggningen en halvtimme. Vi får se om det blir någon skillnad i morgonbitti. 

Att vakna mellan 04-05 varje natt börjar sätta sina spår. Jag ska nog gå och lägga mig nu. Det är varit en lång period med väldigt dåliga nätter ett tag nu. Även Karin har börjat vakna på nätterna titt som tätt, vilket har varit väldigt sällsynt innan. God natt! 

(null)

(null)

(null)


(null)





Allmänt | |
Upp