Tisdag

Hej! 

Det är så långt mellan gångerna nu, så jag vet knappt vad som har hänt sedan sist. 

Det jag vet är att jag och Lisa var ute på en jättehärlig skidtur idag på lunchen. Vi åkte precis bakom spårmaskinen, så vi fick njuta av mjuka fina spår. Det känns som att det kan ha varit bland dom sista gångerna på skidor denna vår. Det smälter snabbt på dagarna nu.

Annars flyter dagarna på. Och jag tycker att det går ganska bra med två barn ändå. I alla fall just nu. Det blir ju inte mycket gjort på dagarna och vissa dagar känns extremt långa, men det har varit förvånansvärt lite gnäll och skrik på sistone. 

Det är svårt att förstå att Ingrid som är så snäll dagtid, är så jobbig på natten. Det har varit några riktiga kaosnätter nu, så jag hoppas nånstans att det är nu det vänder. 

Karin började sova hela nätter när hon var runt sju månader har jag för mig. Då sov hon i och sig på eget rum från fem månader. Det kanske börjar bli dags att flytta in Ingrid på hennes rum också. Jag hade gjort det för längre sen, om det inte var för att jag är helt säker på att Karin kommer vakna under Ingrids vakenperioder där mellan 4-5 på morgonen. 

Nåväl, nu sover båda barnen och jag ska plocka undan i köket. I vanliga fall gör vi alltid det precis efter att vi har ätit, men idag blev det inte så. Och jag förstår varför vi aldrig låter det stå framme, ju senare kvällen blir desto motigare blir det att ta tag i det 😴 

(null)

(null)

(null)




Allmänt | |
Upp