Torsdag

God morgon! 

Jag har varit vaken sen klockan 04. Då vaknade Ingrid och skrek, men somnade om ganska snabbt efter att jag gett henne nappen. Jag däremot kunde inte somna om i vanlig ordning. Dessutom har jag varit in till henne några svängar eftet det också. 

Tänk att det här med sömn kan vara så olika. Jag blir ju klarvaken på en sekund. Jag är fullt medveten om jag vad pysslar med från sekunden jag vaknar och jag har ofast stenkoll på vilka tider Ingrid har vaknat och hur hur länge hon har varit vaken. Jens däremot är helt borta. Jag frågade honom igår hur många gånger hon hade hade vaknat och han hade ingen aning. Inte heller hur länge han hade suttit med henne. 5 minuter eller en timme, vem vet 😆

Det är väl anledningen till att jag har så svårt att somna om, och han lätt. Eftersom han i princip fortfarande sover. Det konstiga är att inte ens är trött på kvällarna längre. Min kropp verkar ha vant sig vid att sova max 6 timmar. 

Och inte blir det bättre av sömn av halsont heller. Det som verkade vara en ganska lättsam förkylning har inte gett med sig än. Halsont burkar jag har dom två första nätterna, men det har jag ont halsen hela tiden. Torrhosta och nästäppa. Jag har liksom aldrig tidigare tyckt att det har varit speciellt jobbiga med en liten förkylning, men nu vill jag bara slippa den här skiten. Det konstiga är att ingen annan i familjen verkar vara smittad. Men jag ska väl inte ropa hej än. 

Igår när Jens kom hem från jobbet tog vi skotern och pulkan och åkte upp till Klippstugan som hade kvällsöppet. Solnedgången där uppe skämtar man inte bort 😍🌅☀️ Så fint! 

Vi fick njuta en stund innan jag insåg att Ingrids nappflaska stod hemma på köksbänken 🫠 Aja, det gick ganska bra ändå, även om vistelsen mest blev stressig. Hon somnade i samma sekund som vi satte oss på skoten och åkte hem, så det blev ingen skrikfest i alla fall. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Hela gårdagen var ju magiskt fin. Jag gick en långpromenad vid lunch medan Ingrid sov gott i vagnen. Först testade vi sittdelen och den verkade hon uppskatta, men höll på att somna direkt. Så vi vände, gick hem och åt lunch och bytte sedan till liggdelen istället. 

När jag hämtade Karin lekte vi en stund i lekparken vid skolan innan vi åkte hem och åt lite mellis ute på altan. Ingrid satt faktiskt ganska länge i vagnen utan att klaga. Men det gick bra så länge hon slapp ha vantar och kunde pilla och tugga på några leksaker. 

Även idag verkar solen ska lysa ☀️ Synd att den inte verkar ska stanna till helgen. 
Hörs! 

(null)

(null)

(null)

(null)

 



Allmänt | |
Upp